Biznes Firma

Aon Polska: Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców

Aon Polska: Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców
Zarówno w Polsce jak i na świecie utrata reputacji przez firmę to jedna z kluczowych obaw przedsiębiorców. O ile jednak na świecie to numer jeden wśród najistotniejszych ryzyk, to w Polsce plasuje się na dziewiątej

Data publikacji: 2017-11-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Aon Polska: Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców
Kategoria: BIZNES, Firma

Zarówno w Polsce jak i na świecie utrata reputacji przez firmę to jedna z kluczowych obaw przedsiębiorców. O ile jednak na świecie to numer jeden wśród najistotniejszych ryzyk, to w Polsce plasuje się na dziewiątej pozycji.

Aon Polska: Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców BIZNES, Firma - Zarówno w Polsce jak i na świecie utrata reputacji przez firmę to jedna z kluczowych obaw przedsiębiorców. O ile jednak na świecie to numer jeden wśród najistotniejszych ryzyk, to w Polsce plasuje się na dziewiątej pozycji.

Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców

Zarówno w Polsce jak i na świecie utrata reputacji przez firmę to jedna z kluczowych obaw przedsiębiorców. O ile jednak na świecie to numer jeden wśród najistotniejszych ryzyk, to w Polsce plasuje się na dziewiątej pozycji. Przedsiębiorcy w Polsce przyznają, że ich firmy są coraz gorzej przygotowane na wystąpienie ryzyka utraty reputacji – na świecie odsetek ten jest wyższy i wynosi 51% – wynika z raportu Aon Polska „Zarządzanie ryzykiemi ubezpieczeniami 2017”.

Warszawa (8. listopada 2017) Wyniki badania Aon Polska przeprowadzonego w 247 przedsiębiorstwach
w Polsce pokazują, że utrata reputacji dla polskich przedsiębiorców jest jednym z kluczowych ryzyk, jednak nie tak ważnym jak jeszcze 2 lata temu, kiedy to plasowała się na czwartym miejscu. W znacznie większym stopniu o swoją reputację obawiają się przedsiębiorcy z innych regionów świata: w Azji Pacyficznej czy Ameryce Łacińskiej jest to numer 1 wśród najistotniejszych ryzyk, zaś w Europie oraz Ameryce Północnej – numer 2. Utraty reputacji w najmniejszym stopniu obawiają się przedsiębiorcy z krajów Bliskiego Wschodu
i Afryki.

Tylko 6% w Polsce i 10% na świecie przyznaje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy poniosło straty z tytułu utraty reputacji. Istotnie niższy niż jeszcze 2 lata temu odsetek przedsiębiorców w Polsce przyznaje, że ich firmy są przygotowane na ryzyko utraty reputacji i posiadają w tym zakresie formalny plan działania. O ile
w 2015 roku takie przygotowanie deklarowało 54% badanych, o tyle w tym roku tylko 39%. Na świecie ta gotowość też jest niższa, jednak nieznacznie – spadek o 5 punktów procentowych (z 56% na 51%).

A to już wiesz?  Badanie rynku: postęp technologii zmienia zapotrzebowanie firm na pracowników

Joanna Jakubowska, Marketing Manager w Aon Polska: Utrata reputacji marki jest jednym
z najważniejszych ryzyk w oczach przedsiębiorców. Z pewnością zdają oni sobie sprawę z wpływu tego ryzyka na działalność całej firmy. Co jakiś czas obserwujemy „wpadki” różnych marek i mozolną próbę wychodzenia
z sytuacji kryzysowych. Rozwój mediów społecznościowych zdecydowanie jest tym czynnikiem, który powoduje, że coraz trudniej jest zarządzać sytuacją kryzysową i coraz trudniej jest się na nią przygotować. Specyfiką mediów społecznościowych jest dowolność kształtowania komunikatów przez ogromną grupę ludzi, którzy częściej wypowiedzą się negatywnie na temat firmy niż pozytywnie. Dlatego każdy ma możliwość wpłynięcia na reputację przedsiębiorstw. Nie dziwi więc pierwsza pozycja tego ryzyka na świecie. Polscy przedsiębiorcy wyraźnie dostrzegają to zagrożenie, jednak cały czas bliższe im są ryzyka bardziej przyziemne, związane z codzienną działalnością firmy i jej finansami. Być może kolejne nagłośnione kryzysy firm będą powodowały zmianę nastawienia przedsiębiorstw w kierunku coraz większego uznania tego ryzyka.

Informacja na temat badania

Badanie Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami w firmach jest realizowane przez firmę Aon w Polsce od 2009 roku, a na całym świecie od 2007 roku. W tegorocznym globalnym badaniu Aon wzięło udział 1834 przedsiębiorstw, reprezentujących 33 branże, pochodzących z 60 krajów na całym świecie. W Polsce na pytania odpowiedziało 239 firm, głównie z branż: budowalnej, handlu hurtowego, usług transportowych, energetyki oraz usług profesjonalnych.
W zdecydowanej większości były to przedsiębiorstwa prywatne.

 

Informacja nt. Aon Polska Sp. z o.o.

Firma Aon Polska Sp. z o.o. jest częścią światowego korporacji Aon plc, wiodącego dostawcy usług
w zakresie zarządzania ryzykiem, brokerskich usług ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych oraz lidera
w doradztwie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Aon na świecie zatrudnia ponad 50 tys. osób, w 500 biurach zlokalizowanych w ponad 120 krajach.

A to już wiesz?  MajsterPol promuje swoje produkty na Ukrainie

Firma Aon Polska Sp. z o. o. jest obecna w Polsce od 25 lat. Specjalizuje się w zakresie zarządzania ryzykiem oraz usługach pośrednictwa ubezpieczeniowego dostarczając innowacyjnych rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb Klienta. W Polsce zatrudnia ponad 300 osób, które obsługują ponad 2 tys. klientów, plasując ponad 665.000.000 PLN składki ubezpieczeniowej.

Kontakt dla mediów: Magdalena Felczak, compactPR, e-mail: [email protected],
Tel. 606770193

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Aon Polska: Utrata reputacji wśród kluczowych obaw polskich przedsiębiorców BIZNES, Firma - Zarówno w Polsce jak i na świecie utrata reputacji przez firmę to jedna z kluczowych obaw przedsiębiorców. O ile jednak na świecie to numer jeden wśród najistotniejszych ryzyk, to w Polsce plasuje się na dziewiątej pozycji.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy