Data publikacji: 2014-11-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: „Budget Cleaning” według Sodexo
Kategoria: BIZNES, Firma
To miły moment, gdy pod koniec roku znajdujemy w budżecie marketingowym oszczędności, które można jeszcze wykorzystać i na przykład przeznaczyć na akcję wspierającą wyniki sprzedaży. Pozostaje jednak pytanie, na co dokładnie wydać zgromadzone środki.
Koniec roku to dla wielu firm czas weryfikacji zrealizowanych celów sprzedażowych i poniesionych kosztów. Niekiedy dla marketerów to także okres dylematów. Z jednej strony mają do dyspozycji zaoszczędzony budżet, ale z drugiej – wiedzą, że te środki przepadną bezpowrotnie wraz z nadejściem stycznia. Warto wtedy pomyśleć o wsparciu realizacji planów sprzedażowych poprzez inwestycję w efektywne rozwiązania, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży nie tylko teraz, ale także w kolejnych miesiącach. Z pomocą wszystkim porządkującym swój budżet, przychodzi Sodexo Benefits and Rewards Services, oferując narzędzia dostępne w ramach akcji „Bugdet Cleaning”.
To miły moment, gdy pod koniec roku znajdujemy w budżecie marketingowym oszczędności, które można jeszcze wykorzystać i na przykład przeznaczyć na akcję wspierającą wyniki sprzedaży. Pozostaje jednak pytanie, na co dokładnie wydać zgromadzone środki, aby rezultat był zadowalający? Czy warto inwestować w działania wizerunkowe, które najczęściej trudno bezpośrednio przełożyć na wyniki sprzedaży, czy może lepiej posiadany budżet wykorzystać na aktywności BTL, które znacznie łatwiej przekuć na zysk.
„Pod koniec roku budżetowego lepszym rozwiązaniem okazują się efektywne działania BTL, takie jak doraźne akcje oparte na sprawdzonych narzędziach motywacyjnych, do których należą kupony i karty przedpłacone. Wykorzystanie ich jako nagrody oznacza oszczędność czasu oraz środków, a dodatkowo wyniki są widoczne w stosunkowo krótkim okresie” – powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.
Sodexo pomaga
Od 6 lat Sodexo Benefits and Rewards Services pod koniec roku uruchamia akcję „Budget Cleaning”, przypominając w ten sposób marketerom, że niespożytkowane środki mogą zostać wykorzystane na zakup rozwiązań motywacyjnych lub przeprowadzenie nieskomplikowanej akcji wsparcia sprzedaży. W ramach oferty promowane są znane, cenione i w tym przypadku także najbardziej efektywne oraz uniwersalne narzędzia nieopodatkowane VAT – kupony premiowe i karty przedpłacone. Są one doskonałą formą nagrody w różnego rodzaju akcjach wsparcia sprzedaży, także w tych krótkoterminowych.
Nagrody z korzyścią dla obu stron
Gdy firmy dysponują ograniczonym budżetem przeznaczonym na wsparcie sprzedaży, wiele z nich dogłębnie analizuje kwestię wartości i ilości oferowanych gratyfikacji. Zazwyczaj właśnie to ta pozycja stanowi znaczący udział w ogólnych kosztach projektu, zwłaszcza, że zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011, która zmieniła art. 7 ust. 2, wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych zostały opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 23%. Treść przepisu ustawy o VAT nie dotyczy kuponów i kart przedpłaconych bez możliwości wypłaty z bankomatów. Są one uznawane za znaki legitymacyjne i w związku z tym nie podlegają opodatkowaniu, gdyż nie stanowią towaru w rozumieniu art. 2 pkt. 6 ustawy o VAT. Ich wykorzystanie w akcjach marketingowych i programach wsparcia sprzedaży pozwala zatem na realną oszczędność na poziomie 23%, co zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.
„Kupony premiowe i karty przedpłacone są wykorzystywane od wielu lat przez firmy z różnych branż. Uczestnicy akcji wsparcia sprzedaży doceniają je za swobodę wyboru finalnej nagrody, uniwersalność i rozbudowaną sieć akceptantów, a organizatorzy za prostotę procesu realizacji zamówienia, łatwość przechowywania czy sprawną logistykę” – powiedział Dariusz Deszczka.
Nagrody i budżet pod kontrolą
W przypadku kart przedpłaconych Sodexo, firma może skorzystać także z systemu do kompleksowego zarządzania programem wsparcia sprzedaży opartym na Kartach – CardPack. CardPack to narzędzie do samodzielnego zarządzania projektem przez klienta wraz z dostępem do wszystkich informacji o uczestnikach i wręczonych im Kartach. System może zostać wdrożony wyjątkowo szybko – nawet w ciągu dwóch tygodni i nie wymaga to angażowania działu IT. CardPack to także możliwość zasilania Kart przez klienta, komunikacji z beneficjentami wraz z opcją śledzenia jej skuteczności oraz panel ułatwiający bieżącą kontrolę budżetu akcji.
Koniec roku, pomimo chłodu za oknem, to dla marketerów gorący okres i jednocześnie czas wyzwań w zakresie realizacji wyników sprzedaży oraz efektywnego zarządzania kosztami. Warto w związku z tym wykorzystać pozostałe środki finansowe na zakup prostych, a zarazem skutecznych i elastycznych narzędzi motywacyjnych, takich jak kupony i karty, które dają dodatkowe korzyści. Po pierwsze pozwalają one na optymalne zagospodarowanie posiadanego budżetu, a po drugie – mogą być użyte w dowolnym czasie.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma