Data publikacji: 2017-04-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Freelancing a zarządzanie czasem. Dlaczego warto o tym rozmawiać?
Kategoria: BIZNES, Firma
To, z czego stosunkowo mało osób zdaje sobie sprawę, to fakt, że w byciu freelancerem kluczem do sukcesu jest pogodzenie swojego życia zawodowego z życiem prywatnym. Jak to osiągnąć? Dzisiaj właśnie porozmawiamy na ten temat.
Powodów, dla których wiele osób decyduje się na pracę w charakterze freelancera jest wiele: wybór projektów nad którymi pracujemy, możliwość skalowania swoich dochodów, praca z domu (co znacznie ułatwia spędzanie czasu z rodziną), większy wpływ na kierunek rozwoju osobistego i wykorzystywanie swojego potencjału. To, z czego stosunkowo mało osób zdaje sobie sprawę, to fakt, że w byciu freelancerem kluczem do sukcesu jest pogodzenie swojego życia zawodowego z życiem prywatnym. Jak to osiągnąć? Dzisiaj właśnie porozmawiamy na ten temat.
Czym trzeba umieć zarządzać?
Kiedy mówimy o zarządzaniu w firmie, to mamy na myśli umiejętność lokowania najważniejszych zasobów, jakie posiada dana firma. Co to będzie w przypadku freelancera? Oczywiście, czas. Dla freelancera czas to pieniądz, dosłownie. Większość projektów jest rozliczana według stawki godzinowej, więc należy się jak najmocniej skupiać na produktywności, aby móc wykonywać jak najwięcej zleceń w jak najkrótszym czasie. Jak to osiągnąć? Oto kilka naszych wskazówek:
Staraj się cały czas podnosić swoją stawkę godzinową. Dzięki temu, z czasem, będziesz mógł ograniczyć liczbę czasu poświęcanego na pracę, utrzymując dochody na tym samym poziomie. Pamiętaj jednak, że stawka godzinowa musi być konkurencyjna. Tylko od Ciebie zależy czy uda Ci się przekonać klientów do swoich usług w wyższej cenie, więc pilnuj, aby jakość Twoich usług również cały czas się podnosiła.
Nie izoluj się od świata. Efektywna praca z domu to, wbrew pozorom, duże wyzwanie. Spora część ludzi decydując się na pracę zdalną, ogranicza również swoje kontakty ze “światem zewnętrznym". Znajdź hobby, dbaj o swoją sprawność fizyczną – każdy sposób jest dobry, żeby nie spędzać całych dni będąc zamkniętym w czterech ścianach. To również pozytywnie wpłynie na Twoją równowagę psychiczną, więc efektywność i zadowolenie z pracy również wzrosną.
Rozmawiaj ze swoją rodziną i bliskimi o codziennych zadaniach. Pewne projekty czy zlecenia będą wymagać skupienia i ciszy, więc postaraj się, aby wszyscy domownicy dobrze rozumieli Twoją pracę i nie przeszkadzali Ci, kiedy jest to dla Ciebie ważne.
Dbaj o swoje zdrowie. Postaraj się o wyposażenie, które zapewni Ci ergonomiczne warunki do pracy. Kluczowe będzie odpowiednie biurko, fotel, myszka i klawiatura. Ważne, aby Twoje stanowisko pracy znajdowało się na odpowiedniej wysokości – nogi muszą mieć zapewnione odpowiednie krążenie. Tutaj mogą również pomóc specjalne podnóżki z regulowanym kątem nachylenia.
Odpowiedzialnie dysponuj pieniędzmi. Cześć każdej wypłaty powinna być wypłacana na specjalny “fundusz awaryjny”. Pamiętaj, że pieniądze otrzymujesz tylko wtedy, kiedy pojawiają się nowe zlecenia. Nie pracujesz na etacie, więc może się zdarzyć, że w jakimś miesiącu zarobki nie dobiją do poziomu tych spodziewanych, lub nie pojawią się wcale. Musisz być przygotowany na takie sytuacje. Możesz mieć również problemy z uzyskaniem kredytu w banku, z powodu braku stałego źródła dochodu – to również trzeba wziąć pod uwagę dysponując swoimi pieniędzmi. Z całą pewnością tzw. życie od wypłaty do wypłaty, w przypadku pracy jako, freelancer to proszenie się o kłopoty!
Pamiętaj, żeby zawsze mieć aktualne portfolio. Jeśli korzystasz z portali pośredniczących w zdobywaniu zleceń (Upwork, StarOfService, Freelancer itd.) nie zapominaj o rozwijaniu swojego profilu – to na jego podstawie potencjalni klienci decydują się na właśnie Twoje usługi. To samo dotyczy strony internetowej – niech zawsze odzwierciedla to czym obecnie i w przeszłości się zajmowałeś. Im ta lista będzie dłuższa, tym większe Twoje doświadczenie – automatycznie będziesz wzbudzać większe zaufanie.
Wyłącz się. Naucz się oddzielać życie prywatne od zawodowego. Produktywność wynika w dużej mierze z aspektów pozapracowych. Hobby, relaks, stres, sytuacja rodzinna, kryzys w związku – wszystkie te rzeczy realnie wpływają na efektywność wykonywanej pracy, więc trzeba o nie dbać, lub im zapobiegać. Zachowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy życiem prywatnym a pracą ma fundamentalne znaczenie
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma