Data publikacji: 2020-10-06
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Jak wybrać dobrą firmę ozonującą do odkażania biur i instytucji publicznych?
Kategoria: BIZNES, Firma
Wraz z sezonem jesiennym do biur powrócili pracownicy a do szkół uczniowie. Dla administratorów biur i instytucji publicznych oznacza to nic innego jak konieczność zadbania o bezpieczeństwo i higienę pracy, które w czasach pandemii wymagają podjęcia dodatkowych środków.
Wraz z sezonem jesiennym do biur powrócili pracownicy a do szkół uczniowie. Dla administratorów biur i instytucji publicznych oznacza to nic innego jak konieczność zadbania o bezpieczeństwo i higienę pracy, które w czasach pandemii wymagają podjęcia dodatkowych środków.
Podczas ostatnich kilku miesięcy na rynku pojawiło się wiele firm oferujących dezynfekcję pomieszczeń, w tym popularne ozonowanie, jednak wiele z tych firm nie posiada specjalistycznej wiedzy oraz sprzętu, aby przeprowadzać takie działania skutecznie. Jak więc wybrać dostawcę, który spełni nasze wymagania i zapewni bezpieczne środowisko do pracy i nauki?
1. Sprawdź referencje i dotychczasowe realizacje firmy
Przedsiębiorstwa, które istnieją na rynku wiele lat mają na swoim koncie wiele realizacji i są w stanie przedstawić odpowiednie referencje. Dobrą firmę odkażającą poznasz po tym, że bez obaw przedstawi Ci dane o które prosisz i nie będzie próbowała ukrywać żadnych szczegółów. Szukaj takich specjalistów, którzy nie rozwinęli biznesu, aby zarabiać na nim podczas pandemii, ale takich, którzy istnieją na rynku już wiele lat i wiedzą, co robią.
2. Dowiedz się jakim sprzętem się posługuje
Sprzęt do ozonowania kupić może każdy, jednak nie każdy będzie potrafił wybrać odpowiednie maszyny i poprawnie je wykorzystywać. Koniecznie zwróć uwagę na to, czy maszyny, którymi posługuje się dostawca usługi mają certyfikat CE. Potwierdza on kilkumiesięczny proces weryfikacji i zgodności z unijnymi standardami bezpieczeństwa. Maszyny bez certyfikatu stanowią zagrożenie z racji tego, że przekłamują faktyczne stężenie O3 w powietrzu. Dodatkowo ich generatory nie mają zweryfikowanych obwodów elektrycznych, co w sytuacji losowej, np. pożaru w wyniku zwarcia, może skutkować problemami w wypłacie odszkodowania przez ubezpieczyciela.
3. Upewnij się, jakim środkiem firma dezynfekuje przestrzeń
Zdarza się, że firmy oferujące dezynfekcję bardzo ignorancko podchodzą do stosowania chemii. Pierwszym sygnałem, że coś może być nie tak jest bardzo niska cena usługi. Nieraz wiąże się z nią zastosowanie nieodpowiednich środków odkażających, które są szkodliwe dla zdrowia bądź wcale nie odkażają. Tania usługa może oznaczać m.in. to, że dostawca zamiast odpowiedniej chemii stosuje środki do dezynfekcji ścieków, o złym pH, o nieodpowiednim składzie chemicznym albo opryskuje powierzchnię czystą wodą. Każda z tych metod niesie ze sobą skutki zdrowotne, może zniszczyć dezynfekowane powierzchnie oraz instalacje biurowe. Dla przykładu, aby odkazić pomieszczenie o powierzchni 50 metrów kwadratowych i 3 metrach wysokości, potrzebne jest 20 gram (20 000 miligram) ozonu na godzinę.
4. Sprawdź, czy oferta firmy jest merytoryczna
Standardem w branży dezynfekcji są bezpłatne wyceny a nawet oględziny miejsca dezynfekcji przed przystąpieniem do akcji. Nie jest to usługa zerojedynkowa. Często wycena wymaga zapoznania się z przestrzenią i zastosowanymi w niej instalacjami. Po oględzinach firma odkażająca powinna przedstawić ofertę, która składa się z kilku elementów:
Wskazuje jaki będzie czas realizacji
Określa lokalizację oraz ilość pomieszczeń jakie zostaną objęte usługą,
Bierze pod uwagę przedmiot działalności klienta i to, z jakie produkty i usługi oferuje – inaczej odkaża się magazyn z żywnością, a inaczej korytarz biurowy.
Określa poziom zagrożenia i to, jak problem zostanie rozwiązany,
Doprecyzowuje ilość maszyn, które zostaną wykorzystane, rodzaj chemii oraz technikę.
Podczas pandemii na rynku pojawiło się wiele firm, które postanowiły zająć się odkażaniem, ale nie są do tego ani przygotowane, ani przeszkolone. Warto mieć to na uwadze. W razie wątpliwości dotyczących otrzymanej oferty możesz skontaktować się z infolinią PSG Polska pod numerem +48 511 517 600 albo skorzystać z powyższej listy, aby zweryfikować dostawcę.
O PSG Polska
Firma PSG Polska zajmuje się usuwaniem zagrożeń mikrobiologicznych i chemicznych z pomieszczeń oraz środków transportu i zapewnia bezpieczeństwo od 2018 roku. Wśród jej klientów znajdują się m.in. LOT, Ministerstwo Sprawiedliwości, Miasto Stołeczne Warszawa, Lenovo i MetLife, PGNiG, BNP Paribas, HYUNDAI, KIA. Firma spełnia wszystkie europejskie normy i standardy, w tym GIS, CIOP, WHO, ECDC, GMP/GHP.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma