Wiadomości branżowe

Jakiego prezydenta chcą Polacy? – sondaż CBOS na zlecenie Reader’s Digest

Kandydata na prezydenta RP dyskwalifikuje dojście do majątku w sposób budzący wątpliwości – uważa ponad 2/3 Polaków. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie redakcji miesięcznika Reader‘s Digest przez CBOS. Do uczciwości kandydata większą wagę przykładają osoby lepiej wykształcone, młodsze oraz mieszkańcy większych miejscowości. Z badania wynika też, że im ktoś częściej chodzi do kościoła, tym uczciwość kandydata jest dla niego mniej istotna.Jaki powienien być idealny prezydent? Ma być osobą doświadczoną politycznie w służbie publicznej (77%), mieć wyższe wykształcenie (71%), umieć skutecznie negocjować (73%), a przy tym reprezentować wysoki poziom moralny (61%).– Zaskakująco zbieżne oczekiwania wyrażali Polacy w sondażu przeprowadzonym przed 10 laty – mówi Bożena Chmielarczyk dyrektor zarządzający Reader’s Digest w Polsce. – To było pierwsze badanie naszego, wchodzącego wtedy na polski rynek miesięcznika.Minęła dekada i okazuje się, że mimo licznych zmian w partiach politycznych, wielu szokujących niekiedy doświadczeń i dwóch kadencji prezydenckich

Kandydata na prezydenta RP dyskwalifikuje dojście do majątku w sposób budzący wątpliwości ? uważa ponad 2/3 Polaków. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie redakcji miesięcznika Reader?s Digest przez CBOS. Do uczciwości kandydata większą wagę przykładają osoby lepiej wykształcone, młodsze oraz mieszkańcy większych miejscowości. Z badania wynika też, że im ktoś częściej chodzi do kościoła, tym uczciwość kandydata jest dla niego mniej istotna.

Jaki powienien być idealny prezydent? Ma być osobą doświadczoną politycznie w służbie publicznej (77%), mieć wyższe wykształcenie (71%), umieć skutecznie negocjować (73%), a przy tym reprezentować wysoki poziom moralny (61%).
? Zaskakująco zbieżne oczekiwania wyrażali Polacy w sondażu przeprowadzonym przed 10 laty ? mówi Bożena Chmielarczyk dyrektor zarządzający Reader?s Digest w Polsce. ? To było pierwsze badanie naszego, wchodzącego wtedy na polski rynek miesięcznika.

Minęła dekada i okazuje się, że mimo licznych zmian w partiach politycznych, wielu szokujących niekiedy doświadczeń i dwóch kadencji prezydenckich Aleksandra Kwaśniewskiego, Polacy nie zmienili swego wyobrażenia o idealnym kandydacie.
? Porównanie wyników z obu sondaży świadczy o stabilności preferencji polskich obywateli ? uważa Mikołaj Cześnik, socjolog z Instytutu Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk. ? Szczególnie zwraca uwagę klarowne zdefiniowanie roli prezydenta, co świadczyłoby, że jesteśmy  społeczeństwem dojrzałym, które wie, czego chce, a czego nie akceptuje.

Dziwić może, że przez 10 lat nie zmienił się stopień niechęci do kadydata-postkomunisty ? zwolennika sił politycznych rządzących Polską w latach 1945?1989 nie chce ponad 1/3 badanych (33% w 1995 roku i 36,6% w 2005 roku). Na zwolennika Solidarności z lat 1980?1989 nie głosowałoby nieco mniej osób (8,4%) niż poprzednio (11%). 
 

Dla większości polskich obywateli nie są istotne takie cechy idealnego kandydata jak jego płeć, narodowość, stan cywilny, wyznanie czy doświadczenia rodzicielskie.

Źródło Tarsago Polska. Dostarczył netPR.pl
A to już wiesz?  ?Techniczne Aspekty Przestępczości Teleinformatycznej?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy