Biznes Firma

KiK – komunikacja z klientem w wirtualnej przestrzeni

KiK – komunikacja z klientem w wirtualnej przestrzeni
Firma KiK, która z sukcesami rozwija w Polsce sieć sklepów odzieżowych, w październiku ubiegłego roku postawiła na nowy kanał komunikacji z klientami – social

Data publikacji: 2015-04-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: KiK – komunikacja z klientem w wirtualnej przestrzeni
Kategoria: BIZNES, Firma

Firma KiK, która z sukcesami rozwija w Polsce sieć sklepów odzieżowych, w październiku ubiegłego roku postawiła na nowy kanał komunikacji z klientami – social media.

KiK – komunikacja z klientem w wirtualnej przestrzeni BIZNES, Firma - Firma KiK, która z sukcesami rozwija w Polsce sieć sklepów odzieżowych, w październiku ubiegłego roku postawiła na nowy kanał komunikacji z klientami – social media.

Firma KiK, która z sukcesami rozwija w Polsce sieć sklepów odzieżowych, w październiku ubiegłego roku postawiła na nowy kanał komunikacji z klientami – social media. Po kilku miesiącach funkcjonowania profilu w serwisie Facebook oraz bloga, KiK może się pochwalić profesjonalnymi i przede wszystkim przyciągającymi coraz więcej klientów działaniami komunikacyjnymi w wirtualnej przestrzeni, których popularność przekłada się na liczbę zadowolonych konsumentów w rzeczywistości zakupowej.
    
Kontakt z klientem obejmuje obecnie nie tylko samą wizytę w sklepie. Realizacja działań komunikacyjnych, w znacznie szerszym aspekcie, w sposób profesjonalny i dostosowany do oczekiwań klientów sprawia, że są oni bardziej zainteresowani ofertą i czują się bardziej komfortowo w relacji z firmą. Zapewnienie dostępu do wszystkich kanałów kontaktu sprzyja również, poza utrzymywaniem zainteresowania, pozyskiwaniem feedbacku na temat marki. W oparciu o zdobyte opinie, sugestie i uwagi firma może na bieżąco weryfikować i dostosowywać zakres działań do wymagań konsumentów, a także optymalizować elementy wymagające odświeżenia.

Zakupy w sklepach stacjonarnych to tylko jeden z elementów funkcjonowania firmy w świadomości klientów. Coraz częściej oczekują oni aktywności związanej ze sferą mediów społecznościowych, gdzie mogą czynnie uczestniczyć w życiu ulubionej marki – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK i dodaje – Przykładem jest oficjalny profil KiK na platformie Facebook, który stał się wizytówką firmy, łącząc treści handlowe ze spersonalizowanym podejściem do zróżnicowanych przecież konsumentów, jednocześnie umiejętnie ich przyciągając i skupiając ich uwagę. Jest to także skuteczne narzędzie umożliwiające bieżący kontakt klientów z firmą. W tym celu możemy wykorzystać z powodzeniem nie tylko typowe narzędzia prosprzedażowe, powszechnym bowiem zjawiskiem jest ciekawość marki, związanej z nią wizji, planów i działań, a nie wyłącznie aspektu handlowego. Z naszej perspektywy niezwykle ważna jest obustronna komunikacja z klientami, pozostawanie blisko nich, co realizujemy poprzez ułatwianie dostępu do informacji o nas, o tym, co dzieje się w KiK, jakie mamy plany. Co istotne – zapraszamy naszych fanów do interakcji, dzielenia się swoimi opiniami, a także zaangażowania w działania tworzone z myślą o nich – przykładem są organizowane przez nas konkursy, w których celem jest nie tylko zdobycie nagród, lecz podzielenie się z nami i pozostałymi fanami swoim pomysłem. Konkursy są odbierane bardzo pozytywnie, a wzrost liczby fanów KiK ściśle wiąże się z ich rosnącą aktywnością.  

A to już wiesz?  3 czynniki decydują o sukcesie i rozwoju firm

Fani marki chętnie zaglądają na firmowy Facebook KiK. Jak mówi jedna z uczestniczek, Adrianna Peśta – Lubię Fanpage firmy KiK, ponieważ prezentuje ciekawe propozycje związane z modą, którą sama się interesuję. Koszulki, będące nagrodą w konkursie bardzo mi się podobały, co zachęciło mnie do wzięcia udziału w akcji. Również kolejna uczestniczka, Marta Lipińska, wskazuje atrakcyjność akcji organizowanych dla fanów marki – Zadanie konkursowe było bardzo ciekawe, podobnie jak nagroda. Lubię Fanpage KiK Polska, bo dzięki niemu jestem zawsze na bieżąco z aktualnymi ofertami i okazjami.

Od chwili uruchomienia profilu Facebook z początkiem października 2014 roku do połowy kwietnia tego roku zyskaliśmy 36 tysięcy fanów. To dla nas wielka radość, że tak wiele osób pozytywnie ocenia naszą markę i chce być członkiem skupionej wokół niej społeczności – mówi Mariusz Kulik. – Nasz entuzjazm jest tym większy, iż mamy świadomość, że nieliczne firmy mogą się pochwalić rosnącą w tak szybkim tempie liczbą fanów. Stosowanie dobrych praktyk komunikacyjnych znajduje zatem odzwierciedlenie w funkcjonowaniu marki na polu wirtualnym, ale również w wymiarze rzeczywistym, przekładając się na zaufanie i lojalność konsumentów.

Analizowanie aktywności uczestników oraz optymalizacja działań do nich skierowanych, zgodnie z deklarowanymi przez nich oczekiwaniami, pozwala umacniać pozycję marki. Proces pozyskania i utrzymania klienta opiera się na dostarczaniu mu spersonalizowanych informacji, treści zgodnych z  jego zainteresowaniami i preferencjami. Dzięki skutecznemu zaspokajaniu tych potrzeb zyskujemy wiernych klientów, zapewniając im w zamian większą satysfakcję w kanale komunikacji i decyzji zakupowych.

Potencjał do rozszerzania oferty w ramach zaspokajania potrzeb klientów jest kluczowym czynnikiem, jaki firmy biorą pod uwagę, chcąc generować dodatkowe zyski. Efektywnie prowadzone działania w tym zakresie są ściśle powiązane ze strukturą sprzedaży. Klient, który czuje się komfortowo dzięki obsłudze zapewnionej przez firmę we wszystkich kanałach komunikacji jest zainteresowany marką i posiadaniem produktów opatrzonych jej logo. Aby mógł zrealizować swoje potrzeby, konieczne jest zapewnienie mu dostępności do miejsc, umożliwiających dokonanie zakupu. Za tym zaś stoi rozwój sieci punktów sprzedaży. Jak mówi dyrektor generalny sieci odzieżowej KiK – Chcemy być coraz bliżej naszych klientów i stwarzać możliwość robienia zakupów w myśl idei „korzystnie, modnie, z pomysłem” mieszkańcom wszystkich województw. Bardzo ważne jest dla nas wprowadzanie udogodnień dla naszych klientów, a jednym z kroków w osiąganiu tego celu jest właśnie dostępność. Dostrzegamy potrzeby nie tylko klientów z dużych aglomeracji, ale przede wszystkim tych zamieszkujących mniejsze miejscowości, gdzie różnorodność oferty nie jest tak powszechna. Te osoby również deklarują chęć ubierania się w modnych, znanych i cenionych sklepach, a oferta KiK z pewnością pozwala sprostać tym wymaganiom.

A to już wiesz?  Wolność zaczyna się w biurze. VOX po przeprowadzce

Po otwarciu sklepów we Wrocławiu, Gdańsku, Wieluniu i Suwałkach w pierwszym kwartale br. właściciele sieci KiK z entuzjazmem wkroczyli w drugi kwartał. Portfolio wzbogacił już lokal w Starogardzie Gdańskim, a wśród kolejnych lokalizacji, których otwarcie zaplanowano w najbliższych tygodniach, są sklepy w województwach wielkopolskim, śląskim, pomorskim, lubelskim i mazowieckim.

 

KiK Textil sp z o.o.
ul. Modrzewskiego 15/17
50-156 Wrocław
Telefon: + 48 (0) 71 377 44 00
Faks: + 48(0) 71 377 44 01
E-Mail: [email protected]
www.kik-textilien.com

KiK Textil Sp. z o. o. to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 200 sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier i Chorwacji.
KiK Textil Sp. z o. o. oferuje bogaty asortyment, obejmujący wysokiej jakości odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe. Swoją ofertę firma kieruje do osób ceniących modne i markowe produkty w atrakcyjnej cenie.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
KiK – komunikacja z klientem w wirtualnej przestrzeni BIZNES, Firma - Firma KiK, która z sukcesami rozwija w Polsce sieć sklepów odzieżowych, w październiku ubiegłego roku postawiła na nowy kanał komunikacji z klientami – social media.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy