Rada Etyki Public Relations wydała opinię w sprawie oferowania fałszywych wpisów na forach internetowych i portalach społecznościowych lekarzom.
W opinii Rady, proceder taki lamie kodeks etyki PR, podważa wiarygodność środowiska biznesowego i uderza w dobro odbiorców fałszywych komunikatów.
Warszawa, 15 lutego 2011
OPINIA
1. Rada Etyki Public Relations zapoznała się z artykułem pani Agnieszki Pochrzęst – Motyczyńskiej z dn. 11.02.2011 pt. „Pochwalą lekarza za pieniądze” zamieszczonym na portalu gazeta.pl i zajęła się sprawą oferowania lekarzom fałszywych wpisów na forach internetowych i portalach społecznościowych. Rada Etyki PR przeanalizowała informacje zamieszczone w tekście oraz próbowała skontaktować się z wymienionymi w nim firmami, które nie odpowiedziały na zapytanie. W związku z budzącymi zastrzeżenia praktykami, opisanymi w artykule pt. „Pochwała lekarza za pieniądze”, Rada Etyki PR postanowiła wydać opinię w tej sprawie.
2. Nie ulega wątpliwości, że opisane w artykule działania są nieuczciwe i łamią kodeks etyczny PR. Proceder taki to manipulacja, która derza w dobro odbiorców fałszywych komunikatów. Rada Etyki PR potępia proceder tworzenia opinii o osobach i firmach za pomocą nieautentycznych wpisów na forach internetowych i portalach społecznościowych.
3. Nieuczciwe praktyki, stosowane przez firmy, zajmujące się kreowaniem wizerunku, uderzają w środowisko branży PR, podważając jego wiarygodność. Działalność taka budzi sprzeciw Rady Etyki PR, która wyznacza standardy i dla której etyczne zasady działania są normą dla inicjatyw w branży.
4. Ukrywanie tożsamości podczas komunikacji w internecie jest poważnym wykroczeniem przeciw etyce PR. Problem będzie narastał, jeśli nie będziemy protestować.
5. Apelujemy do wszystkich osób i firm działających w biznesie o przestrzeganie zasad etycznych w swych przedsięwzięciach oraz ponoszenie pełnej odpowiedzialności za tworzenie wspólnego zasobu informacji.
Kontakt dla mediów:
Jerzy Ciszewski
jciszewski@publicrelations.pl
Tel. 602343570