Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przychylił się do argumentacji BRE Banku w sprawie klauzuli regulującej wysokość oprocentowania kredytów i oddalił powództwo UOKiK. Wyrok sądu w tej sprawie jest dla BRE Banku potwierdzeniem, iż klauzula ta była zgodna z prawem.
Wyrok sądu nie zmienia jednak faktu, że BRE nadal zależy na porozumieniu z Klientami, którzy dziś nie są usatysfakcjonowani zapisami umów, które zawierali z Bankiem przed wrześniem 2006r.
„Będziemy nadal prowadzić otwarty i publiczny dialog z naszymi Klientami, tak, aby osiągnąć kompromis, z którego obie strony będą zadowolone. Bardzo zależy nam na wszystkich naszych Klientach. Dziś Klienci dostali od Sądu potwierdzenie, że bank postępował zgodnie z prawem”- mówi Roman Jamiołkowski, rzecznik prasowy BRE Banku.
Kolejnym realizowanym obecnie projektem, który potwierdza, że BRE Bank bardzo poważnie podchodzi do wszystkich wskazań dotyczących praw konsumentów jest współpraca ze Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich, które zostało poproszone o przeanalizowanie wszystkich stosowanych obecnie wzorców umów o kredyty hipoteczne.