Czy Product Placement to kryptoreklama, czym jest, jak mierzyć, komu najbardziej się opłaca? Dlaczego firmy sięgają po lokowanie własnych produktów w mediach? Jak eksponować, by było efektywnie?
Product Placement nie jest w Polsce niczym nowym, ale ilekroć marketerzy rozważają możliwość wykorzystania tego narzędzia, w ich głowach pojawiają się powyższe pytania. Odpowiedzi na nie można było uzyskać podczas branżowej konferencji „Product Placement” organizowanej przez MRAcademy w warszawskim hotelu Hyatt.
Konferencja składała się z sześciu prelekcji oraz panelu dyskusyjnego. Pierwsze dwie prelekcje dotyczyły historii polskiego Product Placement oraz sposobów mierzenia jego efektywności i zostały poprowadzone przez CEO Pentagon Research Pana Konrad Pudło oraz Dyrektora Działu Badań, Pana Michała Gradzika. Dwie kolejne dotyczyły prawnych podstaw Product Placement. Interpretacją dyrektywy unijnej oraz wskazaniem różnic w planowanej polskiej implementacji zajął się Pan Wojciech Dziomdziora, Mecenas w Cotty Barbasiewicz Łyś-Gorzkowska i Dziomdziora, natomiast Pan Maciej Kubiak, Aplikant adwokacki w Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy swoją prelekcję poświęcił na pokazanie jak wygląda lokowanie produktu w obecnej sytuacji prawnej.
Następne dwie prelekcje dotyczyły już części praktycznej lokowania produktów w środkach masowego przekazu. Na początek Pani Urszula Chim, Group Account Director w Mozaic OMG opowiedziała o praktyce wykorzystania Product Placement oraz korzyściach z tego płynących. W ostatniej prelekcji Pan Adam Dyba, Prezez Zarządu Ad Action, zaprezentował Product Placement w grach komputerowych jako narzędzie dające duże możliwości i coraz częściej wykorzystywane przez marketerów.
Konferencja zakończona została panelem dyskusyjnym dotyczącym prawnych aspektów Product Placement, w którym udział wzięli Panowie Wojciech Dziomdziora i Maciej Kubiak; pytania zadawali wszyscy uczestnicy konferencji, a dyskusję moderował Paweł Netczuk, Prezes Zarządu Mediarun Sp. z o.o.