Data publikacji: 2019-03-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Waldemar Moss: Wartość biznesu to nie tylko wskaźniki ekonomiczne
Kategoria: BIZNES, Firma
Na pytanie o wartość przedsiębiorstwa warto odpowiadać nie tylko w oparciu o wskaźniki ekonomiczne. Równie ważny jest wizerunek firmy – mówi Waldemar Moss, współwłaściciel expondo, lidera segmentu B2B w e-commerce.
Na pytanie o wartość przedsiębiorstwa warto odpowiadać nie tylko w oparciu o wskaźniki ekonomiczne. Równie ważny jest wizerunek firmy – tak zewnętrzny, obejmujący prestiżowe nagrody branżowe, jej reputację wśród klientów, jak i wewnętrzny, czyli ocenę pracowników. Biznes nie tracący z oczu człowieka i wartości to jedyna droga do długofalowego sukcesu – mówi Waldemar Moss, współwłaściciel expondo, lidera segmentu B2B w e-commerce.
Uznanie branży
Firma expondo, producent i internetowy sprzedawca sprzętu dla profesjonalistów z różnych sektorów gospodarki to biznes realizujący 250 tysięcy zamówień rocznie. Firma od poziomu dwuosobowej działalności gospodarczej w 2007 roku urosła do spółki zatrudniającej dziś 330 osób. W ostatnich latach expondo znajduje się na listach laureatów najważniejszych nagród biznesowych.
W 2017 roku grupa expondo za imponujący rozwój otrzymała tytuł „Diament Forbesa” oraz tytuł „Gazeli Biznesu” i „e-Gazeli Biznesu” w rankingach Pulsu Biznesu. W 2018 roku powtórzyła sukces, odbierając kolejny tytuł „Gazeli Biznesu” oraz „e-Gazeli Biznesu” a także kolejny tytuł „Diament Forbesa”.
Tajemnica sukcesu? – Wyróżnienia branżowe są odzwierciedleniem stałej dynamiki wzrostu naszego przedsiębiorstwa, efektem sukcesywnej ekspansji firmy na nowe rynki i zwiększania jej obrotów, ale to tylko część wartości naszej spółki. Przykładowo, biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu wiemy, że w praktyce moglibyśmy rozwijać przedsiębiorstwo jeszcze szybciej, ale wiemy również, że długofalowo od dynamiki ważniejsze jest zrównoważenie rozwoju. Stabilny wzrost oparty na przemyślanej strategii w dłuższej perspektywie bardziej się opłaca – zarówno finansowo, jak i w kontekście stabilizacji działalności operacyjnej firmy – mówi Waldemar Moss.
Wartość biznesowa
– W expondo czujnie patrzymy na wskaźniki ekonomiczne. Możemy się pochwalić 40-50-procentowym wzrostem rok do roku i wartością obrotów około 40 milionów euro rocznie dla całej grupy expondo, w tym 109 milionów złotych dla expondo Polska. Operujemy na 28 rynkach w Europie, rozważamy wejście do USA, Australii i Nowej Zelandii, zwiększamy swoją obecność i zaangażowanie w Polsce. Działamy prężnie i aktywnie, ale wiemy, że wynik ekonomiczny to efekt, nie cel i wartość sama w sobie – mówi Waldemar Moss. – W rozwoju dostrzegamy także możliwość działań z obszaru CSR. Na początku tego roku do Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze trafił sprzęt rehabilitacyjny i modele anatomiczne naszych marek własnych Physa i Gymrex, który, jak stwierdzili przedstawiciele Szpitala, przyczyni się do lepszej opieki nad pacjentami wymagającymi rehabilitacji, między innymi po przebytych udarach.
Wartość oczami klienta
Expondo za jeden z nadrzędnych celów strategicznych przedsiębiorstwa wskazuje ponadprzeciętną obsługę klienta.
– Rozumiemy, że nasi klienci, aby sprawnie i z zyskiem rozwijać swój biznes, potrzebują pełnego asortymentu niezawodnych urządzeń oraz stałego wsparcia godnych zaufania doradców. Intensywnie rozwijamy i stale doskonalimy obsługę klienta, wdrażamy najnowsze technologie, które pomogą nam być „oczami i rękami” kupujących, którzy w sprzedaży internetowej potrzebują być maksymalnie blisko produktu, którego nie mogą dotknąć i zobaczyć na żywo. To jednak nie wszystko – w expondo jesteśmy w pełni skoncentrowani na informacji zwrotnej od klientów – wiemy, że nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy. Uważne, mądre słuchanie i słyszenie ich potrzeb to bardzo ważne elementy determinujące sukces w biznesie – mówi Waldemar Moss.
Ocena pracowników
Jak zauważa guru biznesu Richard Branson w swojej książce „Biznes do góry nogami wywrócony”, u progu drugiej dekady XXI wieku wartości, na których przedsiębiorcy opierają swój biznes, zyskują na znaczeniu jak jeszcze nigdy wcześniej.
– Wartości budują tożsamość przedsiębiorstwa, świadczą o jego wiarygodności, zwiększają lojalność pracowników, ale przekładają się też pośrednio na wartość biznesową. Jeśli przedsiębiorcy planują długofalowy sukces, nie mogą to być jedynie puste slogany. Sukces firmy zależy od zespołu, który ją tworzy, dlatego doceniamy pasję i zaangażowanie naszych pracowników oraz wspieramy ich rozwój. Oferujemy motywujący system nagród, optymalne narzędzia pracy, a także system szkoleń oraz sprawiedliwą informację zwrotną. Przy tym wszystkim, zatrudniając 330 osób, nie tracimy z oczu indywidualności każdego z członków naszego wielokulturowego zespołu – nasi współpracownicy to doceniają – mówi Waldemar Moss.
*expondo
Grupa expondo z siedzibą w Berlinie i w Zielonej Górze jest renomowanym producentem oraz internetowym sprzedawcą sprzętu dla profesjonalistów z różnych sektorów gospodarki. Asortyment firmy to ponad 2000 produktów, dostarczanych na 28 rynków w Europie, pod 16 własnymi markami. Expondo jest właścicielem flagowej marki Royal Catering, przeznaczonej dla gastronomii, zaopatruje takie branże jak: przemysł, budownictwo i warsztaty. Do oferty firmy należą również produkty sport i wellness marek Physa oraz Gymrex. Od momentu powstania w 2007 roku, firma stale się rozwija, zatrudniając obecnie ponad 250 pracowników w trzech krajach: w Polsce, Niemczech, i w Chinach. Wieloletnie doświadczenie producenckie pozwala firmie na utrzymanie najwyższych standardów jakości i konkurencyjnych cen. W 2017 roku grupa expondo otrzymała prestiżowy tytuł „Diament Forbesa” za imponujący rozwój oraz tytuł „Gazeli Biznesu” i „e-Gazeli Biznesu” w rankingach Pulsu Biznesu. W 2018 roku powtórzyła sukces, odbierając kolejny tytuł „Gazeli Biznesu” oraz „e-Gazeli Biznesu” a także kolejną nominację do „Diamentu Forbesa”.
Więcej o expondo:
http://corporate.expondo.pl
Zapraszamy do naszego sklepu internetowego:
https://www.expondo.pl/
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma