Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, jako jedna z pierwszych instytucji samorządowych, uruchomił internetowe biuro prasowe w technologii netPR.pl. Jego celem jest poprawa standardów komunikacji z mediami, liderami opinii i społecznością Internetu oraz kształtowanie wizerunku regionu w sieci poprzez informacje.
Kształtowanie wizerunku regionu trudno wyobrazić sobie bez Internetu. Dzisiaj w tym celu nie wystarczy już tylko statyczna strona internetowa. Wizerunek regionu to nie tylko ładne krajobrazy i baza turystyczna czy biznesowa, ale również efektywność działań gospodarzy, aktywność mieszkańców i umiejętność komunikowania o tym, co dzieje się w regionie.
Więcej informacji lokalnych w Internecie jest przejawem aktywności regionu, prezentuje inicjatywy i ważne wydarzenia i jest jedną z najbardziej efektywnych, ale zarazem najtrudniejszych metod kreowania wizerunku. Jej trudność polega na tym, że działania wymagają ciągłości i umiejętności komunikowania.
W przypadku projektu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego za komunikację będzie odpowiadało Studio Bakalie. Wykorzystanie rozwiązań technologicznych netPR.pl zapewni zasięg komunikacji w Internecie.
Serwis jest dostępny pod adresem www.dlaprasy.lubuskie.pl
###
Województwo lubuskie – jedno z 16 województw w Polsce. Powstało w 1999 roku z większości terytoriów dawnych województw gorzowskiego i zielonogórskiego oraz niewielkiej części leszczyńskiego. Składają się na nie ziemie kilku historycznych krain – ziemi lubuskiej, Dolnego Śląska, Nowej Marchii, Wielkopolski, Łużyc.
Studio Bakalie – od 2000 roku specjalizuje się w tworzeniu wizerunku firm i organizacji. Firma ta zajmuje się doradztwem w zakresie strategii komunikacji, a także projektuje systemy identyfikacji wizualnej oraz wszelkie materiały promocyjne. Wśród klientów firmy są m.in. Województwo Śląskie, Tatrzański Park Narodowy, British Council, Danone, Filmoteka Narodowa, HP, Institut Francais Varsovie, Cadbury Wedel, Teatr Narodowy, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki.
netPR.pl Sp. z o.o. jest firmą technologiczną, która oferuje oprogramowanie internetowe wspomagające komunikację jako usługę (model SaaS – Software as a Service). Specjalizuje się w rozwijaniu systemów prasowych, serwisów relacji inwestorskich i technologii wideo w Internecie. Z rozwiązań netPR.pl korzystają m.in.: Grupa BRE, Grupa Generali, Bank Pekao SA, Kredyt Bank, ING Bank, Grupa Euro RSCG, Grupa TP, Grupa Energa, Ericsson, Gazeta.pl, Wirtualna Polska oraz kilkadziesiąt innych firm i instytucji w Polsce. netPR.pl jest operatorem pierwszego w Polsce serwisu dystrybucji komunikatów prasowych – http://media.netpr.pl (wire service) oraz marki videoPR.pl.