Tak, to była zbrodnia. Co do tego nie ma wątpliwości – oświadczył kilka godzin po objęciu funkcji przewodniczącego zespołu do spraw katastrofy smoleńskiej. Antoni Macierewicz we właściwym sobie stylu wraca na pierwsze strony gazet i do głównych wydań programów informacyjnych. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST – portret polityka, który lubi skupiać na sobie uwagę.
Ponadto w nowym WPROST niemilknące emocje wokół Smoleńska, czyli wojna o krzyż, czy Kościół przelicytował, angażując się w kampanii po stronie PiS oraz sam PiS po kampanii, czyli zmierzch gołębi, powrót Talibów. We WPROST również „Najsztub pyta…” Kubę Wojewódzkiego, przepis na sukces wydawniczy, czyli pisma „true stories” i rewolucja seksualna, która zjada własny ogon, czyli co dalej z imperium „Playboya”.
„Antek zawsze był ambitny i lubił skupiać na sobie uwagę. To stwierdzenie o zbrodni pokazuje, że nadal jest w stanie powiedzieć wszystko, by znaleźć się w centrum zainteresowania” – uważa Andrzej Celiński, który w latach 70. przyjaźnił się z przewodniczącym sejmowego zespołu ds. katastrofy smoleńskiej. Macierewicz przeszedł polityczny chrzest w wieku 17 lat. Na studiach podobno fascynował się Che Guevarą, chociaż sam dzisiaj temu zaprzecza. Od lat słynie z tego, że jest nieufny, a podejrzenia często przesłaniają mu jasność widzenia. Kim jest i jaka jest polityczna droga Antoniego Macierewicza – o tym w najnowszym numerze tygodnika WPROST.
W nowym numerze WPROST również o rosnących emocjach wokół krzyża na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Obrońcy krzyża odmawiają swoim oponentom prawa do dyskusji, przeciwnicy nie pozostają im dłużni, a wokół krzyża narasta atmosfera oblężonej twierdzy, rośnie spirala oskarżeń i obelg, pojawiają się groźby. „Te zacięte kłótnie pokazały, że Polacy mają dość sztuczności i szukają w życiu publicznym prawdziwych emocji” – mówi jeden z rozmówców WPROST. Jak krzyż dzieli Polaków – w najnowszym WPROST.
WPROST pisze również o zaangażowaniu polskiego Kościoła w politykę. Po ostatniej kampanii prezydenckiej, kiedy wielu księży jednoznacznie poparło kandydaturę Jarosława Kaczyńskiego, wykorzystując msze i ambony do prowadzenia agitacji politycznej, sprzeciw wobec politycznego zaangażowania Kościoła jest coraz powszechniejszy. I to nie tylko wśród osób od dawna będących w kościelnej opozycji, ale także w środowiskach ludzi przyjaznych Kościołowi. To chyba największa po 1989 r. fala krytycyzmu wobec kościelnych władz. Ile może kosztować polski Kościół poparcie dla PiS i czy Platformie Obywatelskiej wystarczy determinacji, aby zerwać z polityką na klęczkach – o tym w nowym numerze WPROST.
WPROST pisze też o pokampanijnym obliczu Prawa i Sprawiedliwości. Wybory przegrane, z mediów zniknęli Joanna Kluzik-Rostkowska i Paweł Poncyljusz. Zamiast nich brylują: Antoni Macierewicz i Jolanta Szczypińska. Dwa najważniejsze stanowiska – wicemarszałka Sejmu i szefa klubu – mają objąć przedstawiciele „zakonu PC”, czyli grupy najwierniejszych towarzyszy prezesa Kaczyńskiego. To sposób na mobilizację żelaznego elektoratu PiS przed wyborami samorządowymi. Ale nagły zwrot od polityki miłości do polityki konfrontacji może partię wiele kosztować. „Czas talibanu” – w najnowszym WPROST.
O polityce również rozmawiają we WPROST… Piotr Najsztub i Kuba Wojewódzki. Przyjdzie czas wyprowadzki świeżego sarkofagu z Wawelu – mówi m.in. Wojewódzki i ocenia, że politykę historyczną w Polsce zastąpiła w ostatnich tygodniach polityka histeryczna. Dziennikarz i showman diagnozuje polską scenę polityczną nie przebierając w słowach, chociaż z charakterystycznym dla siebie sarkazmem i dystansem. I przywołuje cytat z Piłsudskiego: „Naród wspaniały, ale ludzie kurwy”.
We WPROST także dwa fenomeny wydawnicze. Pisma typu „true stories”, czyli historie z życia wzięte. Przepis na wydawniczy sukces jest prosty: kilkanaście opowieści o miłości, zdradzie, nieszczęściu, chorobie i seksie pod hasłem „prawdziwe historie”. Pisma z kategorii true stories to hit rynku prasy. Z prawdą mają jednak niewiele wspólnego. Jak powstają opowieści „z życia wzięte” i dlaczego cieszą się tak wielką popularnością – „Prawdziwe historie zmyślone” we WPROST.
Prawdziwa jest natomiast historia Hugh Hefnera. 83-letni twórca „Playboya” dziś walczy o swoje imperium. Za przeciwnika ma wydawcę konkurencyjnego „Penthouse’a”. Czy ocali dzieło życia? I jakie było to życie? Hugh Hefner w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.
W nowym WPROST również dodatek „Letnie inspiracje”, a w nim: kolory do wnętrza – co decyduje o naszych wyborach i dlaczego Polacy nie malują ścian na biało, turkus – kolor lata, meble od projektantów, młodych designerów walka ze schematem oraz eleganckie i ekologiczne – współczesne ogrody i ogródki.
Nowy numer tygodnika WPROST jest dostępny również w wersji z płytą DVD z filmem „Miłość i wojna” w reżyserii Richarda Attenborough – fabularyzowaną biografią Ernesta Hemingwaya. Nowy numer WPROST w kioskach od poniedziałku, 26 lipca. E-wydanie tygodnika na www.wprost.pl – już w niedzielę w południe. Szczegóły – na www.wprost24.pl.