Wiadomości branżowe

WPROST: Sejm jak Big Brother

WPROST: Sejm jak Big Brother
Sejm jest trochę jak „Big Brother”. (…) O tym, czy zostaniesz w Sejmie, decydują głosy publiczności. A czasem szef partii, Wielki Brat. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST – „Sejm na rurze”, czyli dlaczego w polskim parlamencie roi się od miernot.Ponadto w nowym WPROST: Tomasz Lis o obrońcach wolności słowa, Tomasz Machała rozmawia z Michałem Kamińskim, czyli spowiedź byłego PiS-owca oraz plotki, czyli prawdziwe pieniądze z nie zawsze prawdziwych informacji. A także kryzys hojnego państwa, Miuccia Prada jedzie do Chin, a Najsztub rozmawia… z dziećmi.Nie ma takiej bredni, głupoty i plugastwa, której w imię wolności słowa nie wypowiedzieliby u nas obrońcy wolności słowa, ostrzegający przed zagrożeniem dla wolności słowa – pisze we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika WPROST redaktor naczelny Tomasz Lis. Co prawda, obrońcy wolnego słowa często posługują się słowem jak cepem, a z wolności słowa czynią taki użytek, jak ze spluwaczki, ale ich brednie i plugastwa są w sumie niską ceną za dar wolności słowa.

Sejm jest trochę jak „Big Brother”. (…) O tym, czy zostaniesz w Sejmie, decydują głosy publiczności. A czasem szef partii, Wielki Brat. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST – „Sejm na rurze”, czyli dlaczego w polskim parlamencie roi się od miernot.

Ponadto w nowym WPROST: Tomasz Lis o obrońcach wolności słowa, Tomasz Machała rozmawia z Michałem Kamińskim, czyli spowiedź byłego PiS-owca oraz plotki, czyli prawdziwe pieniądze z nie zawsze prawdziwych informacji. A także kryzys hojnego państwa, Miuccia Prada jedzie do Chin, a Najsztub rozmawia… z dziećmi.

Nie ma takiej bredni, głupoty i plugastwa, której w imię wolności słowa nie wypowiedzieliby u nas obrońcy wolności słowa, ostrzegający przed zagrożeniem dla wolności słowa – pisze we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika WPROST redaktor naczelny Tomasz Lis. Co prawda, obrońcy wolnego słowa często posługują się słowem jak cepem, a z wolności słowa czynią taki użytek, jak ze spluwaczki, ale ich brednie i plugastwa są w sumie niską ceną za dar wolności słowa. „(…) wywalczony dla nas wszystkich przez ludzi, z których większość, dziś, korzystając z wolności słowa, obrońcy wolności słowa opluwają” – konstatuje Lis.

Po co jest aż 460 posłów? Żeby wciskali guziki, jak każe partia. A po co w Sejmie piosenkarze i uczestnicy programu „Top Model”? Jak nie może być mądrze, to niech chociaż będzie zabawnie. Polski parlament w gruncie rzeczy nie różni się specjalnie od realisty show. Tak jak w domu Wielkiego Brata o tym, czy zostaniesz, decydują głosy publiczności. A czasem szef partii, Wielki Brat. I tak jak w reality show – jest zbyt dużo uczestników, żeby ludzie dobrze zapamiętali wszystkich. I jak w reality show, punktowana jest nie pracowitość, ale ogólny imidż. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST – o celebrytach z poselskich ław oraz o posłów sposobach na zdobycie popularności i „przejście do kolejnego odcinka” piszą Wojciech Cieśla i Grzegorz Łakomski.

A to już wiesz?  Palacze w opałach

O przejście do kolejnego odcinka może się zacząć martwić Michał Kamiński, kiedyś współautor wyborczych sukcesów PiS. Na razie jednak diagnozuje sytuację swojej byłej partii. Jego zdaniem, Jarosław Kaczyński jest dość słabym i chwiejnym przywódcą. „Mój zarzut wobec Jarosława Kaczyńskiego jest taki, że on pod wpływem osobistych impulsów i bardzo wąsko pojmowanego osobistego interesu jest gotów podejmować ważne decyzje polityczne, które ważą na losach jego partii i kraju” – mówi w rozmowie z Tomaszem Machałą Kamiński. Jego zdaniem, gdyby prezes PiS pozostał przy swoim wizerunku z kampanii prezydenckiej, byłby dzisiaj takiej sytuacji jak Leszek Miller w 2001 r. Zastanawiałby się, czy będzie rządził samodzielnie, czy zabraknie mu kilku punktów. „Spowiedź byłego PIS-owca” – w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.

We WPROST także o prawdziwych pieniądzach zarabianych na nie zawsze prawdziwych informacjach, czyli plotkarski biznes w rozkwicie. Plotka to dochodowy towar. Żyją z niej medialne koncerny, menedżerowie gwiazd, styliści, paparazzi i sami celebryci. A także zwykli śmiertelnicy, którzy przypadkiem znaleźli się w pobliżu którejś z gwiazd i wiedzą, że informacje o niej można sprzedać. Ekonomiści opracowali nawet specjalny przelicznik wartości plotkarskich tekstów w postaci ekwiwalentu reklamowego: AVE (Advertising Value Equivalent). Według AVE, publikacje inspirowane plotką w przypadku największych polskich celebrytów, czyli m.in. Dody, Roberta Kubicy czy Edyty Górniak, mają wartość grubo ponad 100 mln zł rocznie. Jak się zarabia na plotkach i w którą stronę zmierza plotkarski rynek – w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.

We WPROST także o kryzysie hojnego państwa. Od opiekuńczej Skandynawii po premiującą indywidualną zaradność Amerykę rządom coraz trudniej wywiązać się z obietnic złożonych kiedyś obywatelom. Zaciskanie pasa i okrawanie przywilejów nabiera tempa. Zachodnioeuropejska socjaldemokracja latami starała się odsunąć konfrontację z fiskalną rzeczywistością, aż w końcu państwo opiekuńcze stało się luksusem nie do utrzymania. W Polsce też trzeba solidnej reformy finansów publicznych. Tymczasem przed nami kampania wyborcza. Politycy obiecają wszystko, byśmy ich wybrali: jedni dostatnią i szczęśliwą starość, inni – regularne wakacje pod palmami. Pytajmy wówczas, kto, kiedy i jak za to zapłaci – pisze we WPROST Andrzej Lubowski.

A to już wiesz?  Poczta Polska jako operator wyznaczony zapewni możliwość głosowania w wyborach prezydenckich

Takich problemów na razie nie widać w Chinach. 1,3 miliona chińskich milionerów zastanawia się, na co wydać pieniądze. Ułatwić im to chce właścicielka imperium mody Prada. Jako druga europejska firma (po francuskiej L’Occitane) Prada wejdzie na giełdę w Hongkongu. Chce od inwestorów z Azji zdobyć 2 mld dolarów na rozwój firmy. A przy okazji – wyposażyć ich w atrybuty ludzi sukcesu – garnitury i luksusowe buty. Prada ma wszelkie szanse, by podbić zamożnych Chińczyków – dla 60 proc. z nich marki luksusowe to potwierdzenie ekonomicznego awansu i nagroda za ciężką pracę. Czy docenią milionerkę z komunistyczną przeszłością? Miuccia Prada i jej plan podboju Chin – w najnowszym WPROST. 

We WPROST także rozmowa Piotra Najsztuba. Tym razem… z dziećmi. W przededniu Dnia Dziecka Najsztub pyta… 12-letnią Alicję Wolniewicz, autorkę książki „Psia planeta” oraz 15-letniego boksera Piotra Czubkowskiego. A pyta ich o Polskę, politykę, o życie, a także o to, kim są dorośli i o ich pomysły na podbijanie świata. Rozmowa Najsztuba z dziećmi – w najnowszym wydaniu WPROST.

Do części nakładu tygodnika WPROST dołączona została płyta „Opowieści z ulicy Broca”. Oryginalne opowieści, pełne zdumiewających i zabawnych wydarzeń, a także filozoficznych podtekstów, czytają aktorzy Teatru Nowego. Cena WPROST z płytą wynosi 6,50 PLN.

W najnowszym numerze tygodnika WPROST także dodatek specjalny – ranking wyższych uczelni.

Nowy WPROST w kioskach od poniedziałku, 30 maja 2011 r. E-wydanie tygodnika – w sobotę o północy. E-wydanie jest dostępne na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). Użytkownicy iPadów mogą czytać WPROST, pobierając z App Store aplikację eGazety. Szczegóły – na www.wprost24.pl.

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Pod jego kierownictwem WPROST ponownie jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce

A to już wiesz?  Koniec roku pod znakiem ponownej poprawy nastrojów konsumentów

 

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy