Ze świata

Wyzwanie małych i średnich firm: pracować mądrzej

Wyzwanie małych i średnich firm: pracować mądrzej
Wyzwanie małych i średnich firm: pracować mądrzej Warszawa, 23 czerwca 2020 – Według badań pracownicy mogą tracić nawet 30% czasu na szukanie, przygotowywanie i zabezpieczanie

Wyzwanie małych i średnich firm: pracować mądrzej

Warszawa, 23 czerwca 2020 – Według badań pracownicy mogą tracić nawet 30% czasu na szukanie, przygotowywanie i zabezpieczanie informacji, a kolejne 20% na tworzenie plików z danymi, które już istnieją. Jednocześnie w firmach stale przybywa dokumentów zawierających istotne informacje, co – szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach – niesie ryzyko przytłoczenia pracowników, opóźnień w rozliczeniach i obsłudze klientów czy gubienia ważnych druków. Dlatego powinny one nauczyć się pracować w sposób bardziej efektywny – odchodzić od papieru na rzecz elektronicznego obiegu dokumentów i informacji.

W morzu informacji
Według prognoz do 2025 r. na świecie będzie już 175 zettabajtów danych, z czego 64% generowanych i przetwarzanych przez przedsiębiorstwa. Niesie to wyzwanie zwłaszcza dla sektora MŚP, w którym wolniej przyjmowane są nowe technologie i narzędzia do zarządzania informacjami. Nawet gdy firmy korzystają z cyfrowych rozwiązań do przechowywania danych, zazwyczaj nie są one ze sobą połączone. W efekcie utrudniony jest przepływ dokumentów oraz ich poszukiwanie, a także rośnie ryzyko ich zagubienia oraz niedotrzymania terminów. Cierpi na tym wydajność, pojawia się więcej błędów oraz opóźnia obsługa klientów.

e-dokumenty odciążą pracowników
Odpowiedzialność za czasochłonne zarządzanie dokumentami mogą przejąć systemy chmurowe typu ECM. Taki elektroniczny dział księgowy, kancelaria czy sekretariat usprawnia obieg faktur, prowadzenie rejestru korespondencji, aneksów czy umów i kontrolowanie terminów płatności. Każdy dokument może być łatwo odszukany za pomocą słów kluczowych, dostępne jest też śledzenie wprowadzanych zmian oraz odnotowywanie kto ich dokonał. W firmie zatrudniającej 10 pracowników zapewnia to oszczędność nawet 74 godzin tygodniowo, poświęcanych dotąd na szukanie informacji.

Pokonać bariery
Wciąż ok. 35% polskich firm odrzuca możliwość korzystania z systemów do zarządzania treścią i procesami – najczęściej z obawy o koszty i brak wystarczających środków (20%) oraz przekonania, że skala działania firmy nie uzasadnia wdrożenia takich narzędzi (30%). Istnieją jednak cyfrowe systemy, które działają w chmurze, nie wymagają więc inwestycji w licencje, serwery czy pamięć masową.

A to już wiesz?  MedApp nawiązał współpracę z Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie

– Odchodzenie od papieru nie oznacza rezygnacji z drukowania dokumentów, ale znalezienie obszarów, które są papierem „przeciążone”, co przekłada się na niepotrzebną stratę dużej ilości czasu. Przetwarzanie faktur, reklamacji, skanowanie i archiwizowanie umów czy segregowanie korespondencji to zadania, z którymi szybko i sprawnie radzą sobie cyfrowe programy i systemy. Pracownikom zostaje więcej swobody na wykonywanie bardziej złożonych zadań, co ma duże znaczenie, zwłaszcza w małych firmach, gdzie często zadania sekretariatu czy koordynację przepływu dokumentacji prowadzą „z doskoku” specjaliści z zupełnie innych dziedzin. Odciążenie ich z tych administracyjnych procesów nie tylko zwiększy jakość pracy, ale też zmniejszy ryzyko zgubienia dokumentów oraz popełnianych błędów – wskazuje Łukasz Rudziński, Business Information Product Manager w firmie Konica Minolta.

Informacje o firmie
Konica Minolta dostarcza kompleksowe usługi IT oraz szeroki wachlarz rozwiązań do optymalizacji procesów biznesowych w średnich i dużych organizacjach. Firma ma w swoim portfolio rozwiązania w zakresie infrastruktury IT i bezpieczeństwa. Jest również liderem na rynku druku produkcyjnego i przemysłowego oraz czołowym dostawcą biurowych urządzeń wielofunkcyjnych. Konica Minolta specjalizuje się w doradztwie biznesowym i nowoczesnych technologiach oraz dostarcza szereg wiodących na świecie systemów i urządzeń wykorzystujących różne metody druku. Regularnie inwestuje w badania i rozwój, dzięki czemu wyznacza wysokie standardy na rynku. Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. wchodzi w skład grupy Konica Minolta, Inc. z siedzibą w Japonii. Dysponuje najbardziej rozbudowaną strukturą obsługi serwisowej i sprzedażowej w Polsce, obsługuje klientów w 15 oddziałach w całej Polsce.
Więcej informacji o firmie i produktach znajduje się na stronie internetowej Konica Minolta: www.konicaminolta.pl

0 0 votes
Article Rating

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x